Eierspeise
McDonald's - McDrive

McDonald's - McDrive

Conrad-von-Hötzendorf-Straße 91, 8010 Graz, Austria

Kaffee • Fast Food • Frühstück • Vegetarisch


"We have been visiting this McDonald 's location with our kids about once a week for several years. For several months we have noticed that something is always forgotten with every order. Sometimes it 's the toys for our kids ' HappyMeals, or the sauces we ordered, or even fries, etc. On our last four visits, something was always forgotten. Today it happened again, both toys and the snack salad were forgotten. When the complaint was made, it was promised that the snack salad would be delivered in a few minutes. After 20 minutes and after we had already eaten the snack salad had still not been delivered, so I complained about it at the checkout. The employee responsible, who also had the cash register authorization for complaints, was obviously very annoyed by it, didn 't have a friendly look and didn 't feel the need to apologize for the mistake... I would like to make a particularly positive mention of the employee Harald , who is responsible for cleaning, serving and table deliveries. We have known the nice gentleman for some time because he is almost always there when we come to eat with our kids. Harald always greets in a very friendly manner, even asks if everything is okay and his always calm and friendly manner definitely improves the atmosphere in this branch. We will continue to be able to do so on a weekly basis, but we would like at least the processes to be checked, because in system catering, where every individual process is precisely defined, such errors should not happen with such frequency. Price per person: €10–20 Food: 4 Service: 3 Atmosphere: 4"

Clementine Im Glashaus

Clementine Im Glashaus

Coburgbastei 4, 1010, Vienna, Austria

Wein • Unbestimmt • Europäisch • International


"Anlässlich des 95. Geburtstags meines Stiefvaters wollte ich einen Tisch für 11 Personen für 5 Wochen später reservieren und war daher persönlich vor Ort. Der einzige Kellner, der an diesem Nachmittag anwesend war, war zunächst völlig überfordert mit dem Reservierungssystem....Das Ergebnis war entsprechend ernüchternd: Theoretisch könnte die Reservierung bestätigt werden, es könnte aber auch sein, dass das Restaurant noch exklusiv gebucht wird. Daher wurde ich auf die Warteliste gesetzt, bis sich herausstellt, ob das Restaurant doch noch von einer noch größeren Gruppe gebucht wird. Als ich fragte, wie und wann ich davon erfahren würde, wurde mir mitgeteilt, dass man das nicht abschätzen könne und ich regelmäßig anrufen sollte, um den aktuellen Stand zu erfragen. Die Information über die unverbindliche und nicht bestätigte Reservierung erfolgte zusätzlich per E-Mail, aber es wurde auch noch verlangt, ein Formular auszufüllen....sozusagen auf gut Glück! Es ist nicht nur absurd, dass der Kunde nachfragen muss, anstatt persönlich informiert zu werden, es wurde auch kein zeitlicher Rahmen genannt. Dadurch wäre es nicht möglich gewesen, die Gäste rechtzeitig einzuladen. Als ich am nächsten Tag auf die E-Mail antwortete, kam eine automatische Abwesenheitsbenachrichtigung....die Kollegin wäre erst am Montag wieder per E-Mail erreichbar...Solche Zustände in einem Restaurant dieser Kategorie sind schockierend, die Behandlung der Kunden ist respektlos und nicht angemessen. Selbst nach einer telefonischen Beschwerde erfolgte keinerlei Entschädigung."